İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Şile Belediyesi’ne yönelik yürütülen “suç örgütü kurma ve üye olma, rüşvet, irtikap ve ihaleye fesat karıştırma” soruşturması kapsamında üçüncü dalga operasyon gerçekleştirildi.
İstanbul ve İzmir’de düzenlenen eş zamanlı operasyonlarda haklarında gözaltı kararı bulunan 18 şüpheliden 16’sı yakalanırken, firari durumda bulunan 2 şüphelinin yakalanmasına yönelik çalışmalar sürüyor.
Başsavcılık tarafından yapılan açıklamada, soruşturmanın ilk iki dalgasının ardından alınan etkin pişmanlık ifadeleri, tanık beyanları, ele geçirilen belgeler, telefon incelemeleri, HTS kayıtları ve şüphelilere ait hesap hareketlerinin birlikte değerlendirilmesi sonucunda 6 farklı yeni eyleme ilişkin makul suç şüphesine ulaşıldığı belirtildi.
Bu kapsamda 26 Haziran 2026 tarihinde İstanbul ve İzmir’de toplam 21 adrese eş zamanlı operasyon düzenlendi. Şüpheliler hakkında arama, yakalama ve el koyma işlemleri uygulanırken, 16 kişi gözaltına alındı. Firari olduğu belirlenen 2 şüphelinin yakalanması için çalışmaların devam ettiği bildirildi.
Soruşturma kapsamında gözaltına alınan şüphelilere “suç işlemek amacıyla örgüt kurma”, “rüşvet”, “irtikap” ve “ihaleye fesat karıştırma” suçlamalarının yöneltildiği öğrenildi.
Soruşturmanın Geçmişi
Şile Belediyesi’ne yönelik ilk operasyon 10 Temmuz 2025 tarihinde düzenlenmişti. Soruşturma kapsamında gözaltına alınan Şile Belediye Başkanı Özgür Kabadayı ile birlikte eski Özel Kalem Müdürü Oğuz Kaçmaz, Belediye Başkan Yardımcısı Tuncay Tolga Özçakmak, Hukuk İşlerinden Sorumlu Avukat Ali Şafak ve Ruhsat Şefi Evren Buçhan, 14 Temmuz 2025 tarihinde çıkarıldıkları mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderilmişti.
İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı, kamu idaresinin güvenilirliği ve işleyişine karşı işlenen suçlarla mücadele kapsamında yürütülen soruşturmaların titizlik ve kararlılıkla sürdürüleceğini bildirdi.